söndag 2 augusti 2009

Tröttsam helg!

God afton gott folk.
Jag skriver det här liggande i soffan. Jag har haft en hård helg!
I går kväll kom min "lånematte" Catharina och hämtade mig. Lite konstigt att åka iväg på kvällen, men Matte och Husse skulle till Varberg på kattutställning, och jag var så glad över att slippa åka med. Tänk er själva: 250 katter på ett och samma ställe! Det är ju mer än vad man klarar av.
Alltså, det är första gången jag sover borta, men jag är ju en stor kille nu så det gick bra. Jag har ju hundkompisen Simba där, ni vet min gamle polare som är storpudelfarbror. Jag har haft det bra, men lite busig har jag varit också. I ett obevakat ögonblick stack jag ut genom en dörr som lämnats öppen. Jag missar inte en sån chans! Sen SPRANG jag! Catharina & CO följde efter, men jag är ju snabbare än de flesta. Då plötsligt hände något konstigt! De vände! De liksom struntade i mig, hur det nu är möjligt. Jag var ju tvungen att kolla vad som var på gång, det kunde ju vara så att Cockie hade kommit och sånt vill man ju inte missa. Jag återvände alltså lika glad, ganska nöjd med min löprunda.
Nu är jag trött, det tar på krafterna att vara på bortaplan!
Sov gott vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar