tisdag 28 juli 2009

Nu har jag utökat mitt revir!



Tjenare kära vänner.
Nu var det väldigt länge sen jag skrev, och det beror på att jag haft väldigt mycket att göra. Kanske är det just då man ska blogga, det kanske är det som är vitsen med blogg? Nu är jag i alla fall här igen. Jag börjar nog med att berätta om min nya kärlek Cockie. Hon är lagom stor, lagom söt och lagom bitchig. Vi springer ikapp och har hur kul som helst! Simba, min pudelkompis, brukar ha henne som inneboende. Hon får träffa mig för att inte alldeles köra slut på gamle Simba, men jag orkar hur mycket som helst, så det så!
Sen har jag varit campinghund må ni tro. Vi har varit på husvagnssemester några dagar och vi åkte bil hur länge som helst. Visserligen kan jag sova i min bur under tiden, och jag fick kissa och äta när behov fanns, så jag klarade mig ganska bra. Väldigt kul att läsa lyktstolpar i andra delar av landet också. Det fanns mycket spännande att lukta på även på orter som inte lät så kul. Eller var det det som det gjorde? Jag vet vilka hundar som bor i Bor, det är ganska kul, eller hur? Vi hade hårda dagar i Blekinge. Matte skulle se ALLT och helst på en gång. Vi var t.o.m. över på Öland! Jag har promenerat i skog, på trotoarer, på kajer och på andra konstiga ställen. Det var härligt att vara med Matte och de andra hela tiden. De åt utomhus för min skull! Husse muttrade lite om att det hade varit trevligt att någon gång sitta INNE på ett matställe och äta, men Matte lämnar mig aldrig ensam i bilen. Gulle henne!
Kort sagt kan man säga att denna resa medförde att jag nu nästan pinkat in hela Blekinge som mitt revir, och det känns jättebra!
I går var jag och hälsade på en falukorv. Han blir nog ledsen om han visste att jag skrev så, men han är ju så fjantigt liten så han kan nog inte läsa. Han är som jag, en italienare, men bara 3 månader ung. Jag brottade ner honom hur lätt som helst, men om jag ska vara ärlig var det kul att leka med honom. Enzo är hans stolta namn, och han är döpt efter en bilbyggargubbe som hette Ferrari i efternamn, om det namnet är bekant.
Enzo i all ära, men Candy, mitt hjärtas stora dam bor ju hos Enzo och kan ni gissa? I går när vi var där och hälsade på så löpte hon!!! Jag försökte lura med henne bort i skogen, men vi blev påkomna hela tiden, attans också! Jag får vänta tills Cockie blivit lite äldre så kanske jag har större framgång.
Nu ska jag gå och ta en tupplur efter allt skrivade.
Ha det så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar