måndag 15 juni 2009

Alltid dessa katter!

Hej på er vänner i cyberrymden
Den här helgen kommer att gå till historien. Nej, jag inte varit på utställning igen. Det var planerat så, men vad kom emellan tror ni? Just det! KATTER!!! Jag ska ta det från början så ni förstår min frustration och ilska på dessa fyrfotingar.

Det började redan i torsdags. De började bära ut saker till en konstig termos som stått parkerad utanför huset hela tiden. Jag har undrat vad det är, och nu såg jag att termosen hade dörr. Där bar de in allt möjligt. Bland annat åkte min utställningsväska in, så jag fattade vad som var på gång!
På fredagmorgonen lassades ännu mer in, och till sist lastades jag in. (Inte i termosen tack och lov, utan i bilen). Jag såg framför mig alla söta tikar som jag skulle få träffa och nosa på, tjusiga italienskor och kanske också en och annan goldentjej.

När vi stannat termosen, blev jag informerad om att det inte var en termos utan en husvagn. Där förväntades jag bo under helgen. I det här läget visste jag inget om det som väntade...
Matte och Husse tog med mig in i en stor hall. Där stod det massor med stålburar på bord. Konstig utställning tänkte jag, och blev informerad om att jag hamnat på en KATTUTSTÄLLNING!!! Detta var inte bara skrämmande utan också förnedrande för undertecknad. När jag fart runt som ett skållat troll tillräckligt länge tog Matte med mig ut i husvagnen så att jag kunde vila. Jag såg fram emot att vi skulle krypa ner under en filt jag och Matte, men hon menade att jag skulle vara ensam i husvagnen. Nu började jag verkligen bli förbaskad (för att använda ett milt uttryck) och talade högljutt om vad jag tyckte om henne och behandlingen.

På lördagen, samma sak. Visserligen hade jag sällskap av Matilda, Vilgot och deras kompis Linus, men det var ju inte Matte.... Hon kom visserligen nästan en gång i timmen och gick ut med mig och kelade lite, men inte på långa vägar så mycket som jag ville. När jag klagade sa hon att hon var med i styrelsen för klubben som arrangerade utställningen, och då var det massor av jobb att göra. Hon lovade dock (kom i håg det: LOVADE) att vi skulle åka på Italienarspecial på söndagen i Vårgårda.

På natten var det fest i en klubbstuga i närheten av husvagen....vi var inte bjudna, men det gick inte att sova precis. JAG sov, men inte Matte och Husse. Dessutom kom de inte och lade sig förrän klockan var efter midnatt... På morgonen förklarade Matte att vi inte skulle åka på hundutställningen eftersom det var så mycket som behövde göras på kattutställningen. Jag är redan långnosad, men nu blev min nos ännu längre. VA? INGEN HUNDUSTÄLLNING? HUSVAGNSARREST EN DAG TILL????

Så blev det, och jag missade alla söta italienskor. Lurad på konfekten, blåst, kalla det vad du vill, men eländigt är det. Nu måste jag kämpa för att behålla min plats som husdjur nr 1 i familjen. Matte började yra om att hon kanske skulle para två skogisar också! Räcker det inte att Mördar-Madicken är fet som ett troll och ska få småmonster om några veckor? Jag har hört hemska illvilliga rykten som säger att de kan komma samma dag som hundutställningen på Ryda i Borås.... Livet kan inte vara så orättvist, det kan det bara inte!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar