söndag 7 juni 2009

Första officiella utställningen!

Hejsan igen!
I dag har vi varit i Vänersborg hela bandet. Det var dags för första officiella utställningen, och jag lovar, det var tusentals hundar! I alla fall över tusen sa Matte. Vi var 15 ädla italienare som skulle sopa banan med salukis och annat löst hundfolk. (Jag är lite sur för Matte och Husse tycker att Salukis är sååååå snygga.) Nåväl. Jag var ensam hanvalp och skred runt i ringen med värdighet som det anstår en snygg kille som undertecknad. Torbjörn Skaar tyckte också att jag var tjusig och därför blev jag BIR-valp i konkurrens med en sockersmula till tik. Det blev ett HP också och Matte och jag fick tre fina rosetter till samlingen.

Min Matte är en vänlig själ, och hon förstod att jag inte tyckte rosetterna var så intressanta så hon köpte ett annat pris till mig. En torkad tjurmuskel! Jag tror hon såg dagens utställning som ett mandomsprov, för jag fick alltså min allra första tjurmuskel dagen till ära. DET kallar jag pris!

Min gamla matte Margareta var där tillsammans med Anders (han med taxarna och den där svarta läskiga jaktterriern). Vi fick gratulera dem så mycket för i dag blev båda auktoriserade ringsekreterare! Bra jobbat! Det blev puss och kramkalas, och visst kände jag igen dem! Margareta tyckte också att jag var jättesnygg, och jag hörde allt att de pratade om parningar... Säg till bara! Jag är redo! Fast jag måste bli äldre först.....elakt tycker jag!

På tal om elakt, nu ska ni få höra något gräsligt! Min högt älskade tjurmuskel uppskattas inte av resten av familjen. Ja Matte säger inget, (det var ju hon som köpte den) men alla andra säger att jag inte får ha den inomhus. De säger att den luktar. JA MEN VAD TRODDE NI? DET ÄR JU DET SOM ÄR DET FINA I KRÅKSÅNGEN!

Jag lovar er dyrt och heligt att jag ska försvara min tjurmuskel med allt jag har! Ingen tar mitt pris, inte så länge jag får bestämma.

Nu hinner jag inte blogga mera för idag, jag måste kolla så ingen tagit min godbit.

PS: Vad resten av familjen inte vet är att Matte köpte en till........ Jag ÄLSKAR min Matte! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar