onsdag 24 juni 2009

Sommar!

Nu är det äntligen italienarväder! Sol hela dagen och ingen blåst. Jag och Matte pluggade i solen i går. Det vill säga, hon läste och jag låg i hennes knä och solade. Tur att hon inte läste högt, för det verkade inte vara någon rolig bok. Catharina var på besök också (ni vet min extramatte som passar mig ibland) och hon hade något konstigt med sig. Ett hinder som hon sa att jag skulle hoppa över. Nu var det ett väldigt litet hinder, så det var ju ingen match för en spänstig yngling som undertecknad. Det var inte så enkelt visade det sig, eftersom hon hade bestämt sig för att jag skulle sitta fint precis framför hindret innan jag hoppade över. Vi som mest övat på "stå" jag och Matte.... Jag ville helst göra på mitt sätt, men Catharina är en bestämd människa. Matte och jag fick i läxa att öva på det och det har vi gjort. Jag sitter fint, får godis, kollar på hindret, Matte ropar "framåt" och jag springer......förbi hindret. Vem har sagt att det bara finns ett sätt att lösa problem på? Det är innovativt och framåtsträvande att hitta nya lösningar säger Matte, men det gäller nog inte i det här fallet.
Nu ska vi gå ut och sätta oss i skuggan jag och Matte!
Ha det gott i värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar