fredag 29 maj 2009

Jag börjar bli stor!

Ja, nu har jag faktiskt blivit stor på riktigt. Jag har nu äntligen tappat den där eländiga tanden som gick av. Matte har lirkat lite på den, givit mig morötter och ben och gnaga på och det gjorde susen! Båda de vassa långa mjölkbissarna är nu ett minne blott. Något annat nytt är att jag faktiskt vågar kissa på planen när vi är på valpkurs! Och Dunder skällde faktiskt inte på mig förra gången. Han vågar nog inte, den lurvbollen.
Vi tränade inkallning i tisdags. Det är högst överskattat tycker jag. Jag vet ju att matte finns i närheten, och att hon aldrig skulle gå utan mig, så varför springa till henne direkt? Det är ju så härligt att springa, och planen är till och med större än vår gräsmatta hemma. Man kan sträcka ut och låtsas att man är en grayhound på bana! Sen skulle vi gå fritt följ mellan koner, utan koppel alltså. Matte hypnotiserade mig med en bit av mitt favoritgodis, och sen gick hon som en skruvad mask för att kunna hålla kvar i mitt intresse för godbiten... Man borde tagit ett kort på det och publicerat!
När Matte och jag (och lillhusse Vilgot) var vid brevlådan i dag fanns det en bekräftelse till en ny hundutställning. Nästa söndag blir det premiär på officiell utställning och premiär i 6 - 9 månadersklassen. Massor med hundar sa Matte att det blir. Hela 17 ringar och över 1000 hundar! Margareta, min gamla matte håller på att utbilda sig till ringsekreterare och hon ska vara på plats, fast inte i min ring tyvärr. Jag undrar om hon känner igen mig!
Ha det gott alla vänner därute i solen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar