lördag 2 maj 2009

Kalla mig ringens kung!

Tjenare vänner!
I dag har vi varit på utställning i slottsmiljö minsann! Tjolöholms slott utanför Kungsbacka och Svenska Pudelklubbens västra avdelning. På vägen dit hände ett litet missöde. Jag håller ju på att byta tänder och det kliar något väldigt i min mun. Matte hade inte gett mig något att gnaga på i buren, så jag försökte lösa det själv. Jag gnagde på burgallret, men se det skulle jag låtit bli. Plötsligt fastnade jag!!!! Matte försökte hjälpa mig, men jag fick panik och drog till. Vad hände tror ni? Just det min långa fina huggtand på vänster sida gick av! Så nu har jag bara en halv tand, och Matte har sagt att vi ska åka till veterinären i morgon för att kolla. Tydligen var det inte så farligt som hon först trodde, för det var bara en mjölktand och jag har inte ont av det just nu i alla fall.

Framme på utställningsplatsen var det blåsigt som bara den, men Matte hade filt med sig som jag fick krypa under. Vi kollade in många hundar och min lilla goding Freja (mopsen från utställningskursen) var där! Vi busade och pussades en stund tills våra mattar tyckte att det fick räcka. Räcka? Man blir väl aldrig klar med sånt????
Sen har jag en ny tjej också! Hon ser ut som undertecknad, bara lite äldre och lite mörkare. Hon är en riktig snygging vill jag lova! Sen heter hon ju Skogsville's Sweetest Girl in Town, och det var hon nog också! Hon tog BIR av de två vuxna och slog med andra ord CH Skogsville's Fool For Your Lovin' på sin utställningspremiär!

Jag gjorde som förra veckan, gick med nosen i backen och luktade efter alla hundar som gått omkring på området. Men när det sen var dags för ringen svävade jag in som en kung! Domaren fick pussar och tyckte att jag var störtsnygg. Så här skrev domaren, Anette Lindblom;
Underbar 5-månaders valp av utmärkt typ och storlek för sin ålder.
Mycket vackert huvud och uttryck.
Vackra placerade öron.
Bra hals och rygg.
Fint vinklad fram och bak.
Utmärkt bröstkorg för åldern.
Rör sig härligt och rastypiskt.
Ledigt och fritt fram och tillbaka.
En mycket typisk liten italienare.

Jag var ensam i klassen och fick HP och BIR. I gruppfinalen slog jag 3 hundar och hamnade på andra plats efter en irländs varghund. Till pris fick jag en jättefin leksaksapa!

För Freja gick det också bra, hon blev BIR-valp men oplacerad i gruppen. För min lilla nya toppsnäcka Sweetest Girl in Town blev det som för mig BIG-2.

Då vet ni hur det gått i dag för mig, Sixten, ringens kung!

4 kommentarer:

  1. Stort grattis till framgångarna i ringen från oss i Västerås. Så fin kritik du fick men det är klart du är ju en snygging.

    Nospussat från Lena och Agata

    SvaraRadera
  2. Grattis Sixten snyggast i ringen -än så länge ;-)))
    Jag ska inte berätta för Candy om dina kvinnohistorier -det är inte så lätt för en mogen dam att konkurrera med de unga brudarna, men nästa gång ni ses återuppväcks säkert dina känslor för henne :-)

    Annika

    SvaraRadera
  3. Grattis!
    Vad kul att du får så fin kritik! Jag gissar att matte är väldigt stolt över dig :) Nu borde du verkligen få dig en kunglig klädsel, eller hur? Sätt fart på damen så att hon syr en sådan där skitsnygg jacka med pälskrage (fusk förstås), du vet den som finns i senaste hundsport ;)

    / Salle

    SvaraRadera
  4. JÄTTE GRATTIS SIXTEN & Matte till den fina vinsten. :)
    Vi är så stolta över er.
    Dröjer lite till innan syster Chanel gör sin premiär.
    Kram Margareta, Chanel o övriga släkten (din stora släkt).

    SvaraRadera