onsdag 6 maj 2009

Ingen fara på taket

Hejsan
I dag har vi varit hos veterinären. Matte var nervös, det kände jag, så jag undrade nog vad som skulle hända. Lite överskattat det där med veterinärbesök, det hände ju inte något alls. Mer än att en tant höll fast mig medan en annan tittade i munnen på mig. Sen sa hon som tittat där fram "Ja, men det här är ingen idé att vi gör något åt. Han kommer att tappa den inom några veckor för den nya tanden kommer ner precis bakom. Bara håll koll så han inte blir hängig." Sen fick vi gå till kassan. Matte blev lite blek om nosen när hon fick höra vad det kostade, men jag är väl värd alla pengar som finns och lite till för henne, så hon muttrade inte. Inte förrän vi kom ut i bilen pratade hon något om att hon borde utbildat sig till veterinär och tittar hundar i munnen hela dagarna. Hon tyckte att 700:- var lite saftigt för besöket.
Hur som helst, när vi kom hem fick jag mat, eftersom Matte inte gav mig någon mat i morse. Det var tydligen inte bra att ha mat i magen om man ska opereras. Detta gör ju också att det är fritt fram för utställning 17 maj, och det är vi glada för här hemma.
Nu ska jag ta igen mig en stund, sen ska jag nog fjäska med min Matte för hon har varit borta i två dagar. Då har jag varit hos Catarina och Simba och haft det kul. Fast Catarina var lite sur på mig i måndags morse. Man fick visst inte revirkissa på möblerna..... taskigt va? Fast hon är ändå snäll, så lite får man väl foga sig i vad hon tycker.
Ha det gott alla.

1 kommentar:

  1. Grattis till dom fina resultaten i ringe...verkar väldigt lovande!!

    Hälsningar Håkan och Zokii

    SvaraRadera