tisdag 19 maj 2009

Nu har jag börjat skolan!


I dag var det dags för valpkurs! Vi var inte så många, det måste väl vara någon elitklass kan jag tro... Det var en tax, (trevlig tjej, såna har jag träffat förut), en Cavaljer King Charles spaniel (en riktig liten tårtsmula), en Powderpuff (kaxig kille som morrade och skällde på mig) och till sist min lilla älskling Freja!

Det var tänkt att vi skulle göra övningar, som att hålla koll på vart Matte och Minimatte tog vägen, men hur ska man ha tid med sånt när det luktar så mycket? När hon ropade kom jag i alla fall som ett skott, jag visste ju att hon hade godis med sig... Jag trodde att man skulle få leka och ha rast i skolan också, men inte här inte. Träning varvat med att vara stilla, hur kul är det på en skala?

Min vana trogen väntade jag med att kissa tills jag kom hem. Dunder, Powderpuffen kissade desto mera, och sprätte gräs runt sig med baktassarna. Jag höll mig till tjejerna jag, speciellt min lilla Freja och min nya lilla flickvän, Cavaljeren. Nu orkar jag faktiskt inte skriva mera, är lite trött i tassen efter alla nya lärdomar.
Ha det gott alla, och njut av bilden på min älskling! (Frejas matte Eva har skickat bilden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar