måndag 27 april 2009

Kattskrällen!

Hejsan
Ni som följt min blogg vet ju att:
1, Det bor katter här
2, Det finns katter som är värre än de andra...
3, Jag är liiiite rädd för ovanstående katter...
4, Jag är snyggast, det har jag papper på från utställningen i helgen
5, Utställning är jobbigt!

Nu ska jag berätta hur sakerna hänger ihop. I en veckas tid nu har de hemska monstren Mördar-Madicken och Tjock-JoJo varit instängda i ett eget rum. Jag har ju tagit det för självklart att denna anordning var för att jag skulle slippa dem. I går förstod jag att så inte var fallet. Jag var ju som ni förstår väldigt trött efter lördagens utställning. Det tar på krafterna att hålla reda på 300 hundar och visa upp sig för alla tjejer. När jag låg och sov som bäst i går eftermiddag väcktes jag av ett gräsligt ljud! Jag trodde att någon höll på att dö allra minst! Matte flög upp ur soffan (hon var också trött) och ropade "Jaaaaa, äntligen!!!" Jag tänkte först att hon var jätteglad för att Madicken höll på att gå åt, för det var från henne ljudet kom. Men sen förstod jag det hemska faktumet. Jo-Jo och Madicken var instängda för att ha ett litet kärleksmöte! Med andra ord: Jo-Jo med hängmagen får para som han vill, medan jag Snygg-Sixten får tillsägelse när jag försöker förföra Candy! Orättvist! Dessutom undrar jag om de behöver hålla på hur många gånger som helst, och om hon verlkligen behöver låta så illa. Man kan ju inte sova ju! Jag gissar att min frid snart är över, för Matte börjar prata om att de snart är klara och kan komma ut igen. Aj, aj, aj, då blir det till att akta sig igen. Fast det är allt väldigt kul att reta dem.... Fantomen och de andra är ju inte någon match längre, jag tar ju dem hur lätt som helst.
Så, nu vet ni hur det är här hemma. Nu ska jag gå ut och lägga mig i solen en stund och njuta av livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar