fredag 17 april 2009

Nu är jag nästan en utställningshund!


Foto Kjell Lindström

Foto Kjell Lindström


Nu har Matte och undertecknad tagit examen i utställningsskolan. Jag fick väl inte direkt MVG av Matte, hon tyckte att jag bar mig väldigt busigt åt i ringen.... Men vem kan väl koncentrera sig på att gå snyggt när det finns massor med TJEJER runt omkring? Det luktade gott efter dem på varenda grästuva, så säg den kille som kan gå med näsan i vädret då? Enda gången jag gick med näsan i vädret var när det fanns en storvuxen tjejs bakända framför....om ni förstår....
Sen dök ju en överraskning upp också! Candy har nog smygläst min blogg där jag skrev om min lilla mopstjej (Freja heter hon, det vet jag nu) så hon kom dit för att heja på mig. Härligt när tjejerna tävlar om ens gunst. Matte funderade på om det verkligen kunde vara så att jag var så tidig med det här med tjejer, och min kloka uppfödare Margareta talade om för henne att det var helt normalt. Vi italienare är ju kända för att vara väldigt sexiga och virila (ingen nyhet eller?) och en italienare som inte vill para är det något fel på, enligt välunderättad källa (Margareta alltså). Så till er som tror att jag ska lägga av med mina försök säger jag bara; glöm det blixtfort. Tyvärr fick Matte en del råd från min gamla matte om hur hon ska få mig att lägga av, men det tänker jag absolut inte lyssna på. Solen skiner, livet leker, tikar luktar gott, det är väl det livet går ut på eller?
Nästa helg blir det utställningsdebut på riktigt. Hoppas Matte har vett på att ta med sig annat godis då! Jag har faktiskt kommit på nu att hon försöker få mig att tro att min vanliga mat är godis! Hon underskattar mig, det säger jag bara.
Nosslick på er allihopa!

3 kommentarer:

  1. Kan inte förstå vad du ser hos mopsar och bullterriers... Dem känner jag mig inte särskilt hotad av! Förresten umgicks jag med en riktig karl häromdagen -kollas mattes blogg!

    Nu har hon tydligen anmält mig till en utställning också -som veteran! Jag som är en tik i mina bästa år ska visas i tantklass :-( Det är nästan så jag morrar, men bara nästan. Är det tråkigt tänker jag skylla på dig Sixten -det är säkert bara för att du ska dit!

    /Candy

    SvaraRadera
  2. Lycka till med utställningsdebuten!!! Vi håller alla tummar och tassar vi har.

    SvaraRadera
  3. Åh så roligt! Kanske din matte kan lära min matte lite om hur man gör när man går utställning och "sniffar tikar i ändan" :) Jag tror att jag också skulle kunna trivas med ett ett sådant arbete :)
    / Salle

    SvaraRadera