torsdag 23 april 2009

Vilken husse jag har!

Oj oj oj, vilken husse jag har! I helgen gjorde han stordåd för min skull. Vi har ju en trädgård utan staket och ibland smiter jag. Det är inte så bra, eftersom det bor en schäfer modell större och arg mitt emot oss. Matte får lite fjärilar i magen när jag smiter in på deras garageuppfart för att "läsa tidningen". Därför tyckte Matte att vi skulle hägna in en del av tomten för mig. Sagt och gjort. Husse har satt upp ett snyggt trästaket som gör att jag inte kan smita iväg upp på gatan, och i häckarna mot grannarna har han satt nät så jag inte kan krypa igenom. Mot skogen hade vi redan nät, men det är fixat så det ska vara Sixtensäkert nu också. Detta mina vänner innebär att jag har mellan 200 och 300 kvadratmeter att sträcka ut på! Det är så kul att vara lös, och så kan jag vara med Matte när hon påtar i landen. Katterna får vara i lilla rastgården, men nu har jag lärt mig att man inte ska springa fram och reta dem.... jag sprang rätt i en rosenbuske sist jag försökte....
I dag kära vänner ska jag bada! Matte har pratat om det och jag vet inte riktigt vad det är, men det löser sig nog. Hon har sagt att jag ska vara fin till på lördag då jag ska på utställning. Hoppas hon har laddat med smaskigt godis, annars tänker jag då inte gå fint i snöret!
Jag skriver på söndag och berättar om hur det äventyret gick!
Ha det gott vänner, nu ska vi gå ut och jaga bollar i trädgården.

1 kommentar:

  1. Oj, vad roligt det låter att åka på utställning. Hoppas du får massor av godis och sådana där rosetter som jag vet att man får. Det brukar dem dela ut om man uppfört sig som en gentleman har jag förstått och det finns säkert en massa fina damer att pröva ditt fina manér på ;)

    Lycka till / Salle

    SvaraRadera