fredag 3 april 2009

Sura tråkiga matte

Jag är lite deppig idag, trots att solen skiner. Min matte är sur på mig för jag har skaffat en ny hobby. Det borde vara varje hunds rätt att skaffa en hobby, eller hur? Jag har ju visserligen de gamla, att släpa katter över golvet och att slicka mina människor i öronen så fort jag kommer åt, men man tröttnar ju. Därför har jag skaffat en ny! Kattlådorna står tätare än träd i skogen här hemma, så varför inte utnyttja dem till något kul? Man kan göra mycket med en kattlåda må ni tro!
1, Man kan stå utanför de täckta lådorna och skälla på den som är där inne och gör något, så att han eller hon inte vågar gå ut. Ganska kul
2, Man kan kissa i dom eller på dom. Inte så kul kanske, men skönare än att gå ut på kvällen
3, (Nu kommer det) Man kan hämta de klumpar som blir när katterna har kissat och lägga dem här och var i huset! DET är kul!
Fast det tycker inte matte då. Jag vet inte vad jag skall hitta på för att hon ska förstå tjusningen med det. Jag har haft mina funderingar på att lägga en riktigt fin och fast klump i hennes säng, men med tanke på hur hon reagerade när jag lade ett gosedjur som jag först doppat i vattenskålen i hennes säng i går kväll, kanske jag ska låta bli.
Nej, jag får gå ut i rastgården och slåss med Mao en stund medan jag funderar ut något.
Tips mottages tacksamt
Hälsningar från er egen
Sixten

1 kommentar:

  1. Alltså Sixten, nu får jag nog hålla med din matte! Det där var INTE roligt. Om du absolut måste hämta kisseklumpar ur kattlådan -är inte latrintömmare ett yrke under din ädla värdighet?- kanske du kan byta plats på klumpen från en låda till en annan? DET skulle förvirra katterna ;-)

    Ingen puss på din nos så länge denna hobby utövas!

    SvaraRadera