måndag 30 mars 2009

Mina vilda äventyr!


"I love you baby"

Om ni visste vilka dagar jag haft! I går var jag inne i den stora staden Borås och promenerade med Matte. Visste ni om hur gott det luktar på lyktstolparna där? Vi var på väg till uppfödarkursen, men det tog tid eftersom jag skulle lukta noga på varje stolpe. Hur som helst, det var jättespännande att vara med Mattes kompisar för de tyckte jag var trevlig och snygg. Det var inga katter där, men jag hade som sagt roligt ändå. Nog om detta. Det var idag det hände!
Matte har fått det där med social träning på hjärnan och tar varje tillfälle till att ta med mig på äventyr. Ska det fortstätta i den här takten får jag nog lägga in mig på hundpensionat ett par veckor för att vila! Först blev det bilresa till Fritsla. Det luktade katt där precis som hemma, men dessutom luktade det HUND! Och inte vilken hund som helst utan en TIK! Bessie hette hon, och var lurvig som Fantomen men mycket större. Först fick hon inte vara med på övervåningen där Matte och hennes kompisar satt med mig, och det var ju trist. Jag passade på att lämna lite här och där till henne som hon skulle kunna läsa av senare, om utifall våra mattar inte skulle låta oss träffas. Jag menar, ett kärleksbrev kan ju säga mycket! Till slut kom hon i alla fall upp och vi lekte en stund. Matte fick något skräckartat i blicken när Bessie tog mitt framben i sin vackra mun, men jag tyckte det var romantiskt. Som ni vet allihopa, underbart är kort, så innan vi visste ordet av var jag på väg ut på ny bilresa.
Nu åkte vi bara en kort stund innan det var dags att hoppa ur bilen. Då möter mig en konstig syn. Stora tvåbenta saker innanför nät. De lät väldigt konstigt och såg helt galna ut. Pälsen var fluffigare på några av dem än på andra, men alla såg lika galna ut. Höns sa Matte att det var. Några var svarta och stora, det var tuppar fick jag lära mig. De var spännande men liiite läskiga.
Sen kom HON!
Som en tornado kom hon in i mitt liv. Kastade sig på rygg framför mig, rullade ner för grässlänten inför åsynen av min vackra uppenbarelse. Ja, det är sant, jag lovar! Candy mitt hjärtas dam. Vi sprang runt och lekte, jagade varandra och njöt av varandras sällskap. Jag njöt visst lite för mycket tyckte våra Mattar och Candys husse... Plötsligt kände jag mitt italienska blod sjuda i ådrorna alldeles väldigt, och började göra obcena rörelser bara av doften av min älskling. (Jag fick egentligen inte skriva det sa Matte, för det kan finnas känsliga läsare.)
Nu väntar vi bara till nästa gång vi får ses! Fast det får nog dröja några dagar eftersom det tog på krafterna med så mycket äventyr på en och samma dag.
Ha det gott vänner, (och Candy, om du läser detta.... NOSPUSS!!!)

1 kommentar:

  1. Puss på dig också, sööte lille Sixten! Du var mig en riktig liten läckerbit (precis som godiset i din mattes ficka):-) Min husse och matte tror nog att jag är en gammal tant som ser mat som det enda nöjet i livet, men det är klart att jag uppskattar en snygging som du! Gamle Julle -min särbo- börjar faktiskt bli lite skraltig, men han behöver ju inte få veta något. Hade inte behövt, tror du inte matte skvallrade för hans husse i morse... Jag satt i bilen och vände ryggen åt dem, för det var så pinsamt, tänk att stackars Julle behövde höra om mina äventyr med dig min "latin lover". Så om du möter någon som ser ut som jag fast svart ska du nog hålla dig undan!
    Idag var det förresten jag som var liten, när jag var med matte och hennes häst en lång runda runt berget! Ofta springer jag i förväg, men ibland finns det saker att undersöka extra noga på stigen. Då märker jag att det kommer någon klampande bakom mig och plötsligt får jag en knuff av det stora gula hästmonstret -hennes huvud är större än du Sixten- och då gäller det att springa!

    Hoppas matte låter mig läsa din blogg fler gånger!
    Puss från Candy

    SvaraRadera