fredag 13 mars 2009

Hjälp, hon tar över mitt liv!


Hejsan på er
Det är något hemskt som håller på att hända här hemma! Det tog lite tid innan jag förstod vad som var på gång, för det är en väldigt smart och beräknande fiende. Jag har ju berättat för er om en del av mina kattkompisar, Nina och Mao som jag busar med och brottas, Mördar-Madicken och Jo-Jo som är farliga och sen Fantomen och Kryzz som jag jagar men inte vågar brottas med. Men det finns en till (ja egentligen två eftersom Rocky får vara instängd för han kissar inne värre än undertecknad). Hennes namn är Flisan och hon är den listigaste och otäckaste av dem alla. Hon håller på att ta över mina domäner, ja jag kan nästan säga att hon håller på att mota bort mig och ta över mitt liv!!!
Det började, om jag tänker efter, för några veckor sedan. Min ena korg står vid Mattes skrivbord. Eftersom Matte tillbringar nästan all sin vakna tid vid skrivbordet vill jag gärna ligga där för att hålla koll och hjälpa henne med ett och annat. En morgon när vi kom upp låg Flisan och vräkte sig i min korg. Jag tänkte inte så mycket på det, gick och käkade och kollade så att alla var vakna för det är liksom mitt jobb. Tror ni kattskrället hade flyttat på sig när jag kom tillbaka? Icke sa Nicke. Hon låg där och bredde ut sig som den värsta padda! Matte tog då fram min transportbox och lade in myskojan som jag har när jag åker bil. Hon ställde den vid skorstensmuren i hallen så jag hade det varmt och gott samtidigt som jag kunde ha koll på Flisan och Matte vid skrivbordet. Härligt, jag fick ändå bästa platsen.
För några dagar sedan hände det hemska. En kväll när Matte var borta och sjöng hittade jag Flisan I MIN TRANSPORTBOX! Där låg hon och päste i min myskoja! Fatta att jag blev galen!
Vad gör man i ett sånt läge? Jo, man säger till Husse att "nu får det jäklar vara nog". Alltså började jag skälla och springa mellan Husse och myskojan tills han äntligen förstod att något var fel. Husse är en snällis och han hjälpte mig att få ut katten så jag kunde gå och lägga mig. Sen har detta upprepats vid ett flertal tillfällen. Hon tar plats i myskojan och vägrar flytta sig. Jag skäller och försöker bitas, men hon kryper längre in och fräääääser och rivs. En gång försökte jag att gå in i kojan också, men det gör jag inte om..... Attans vad vass hon var!
Som om nu inte detta skulle vara nog kära vänner, i går tog hon det till en högre nivå. Jag hade varit och ätit lite kvällsmat och när jag kom ut från köket såg jag Flisan ligga vid vitrinskåpet och se lurig ut. När jag tittade närmare hade hon tagit mitt ben! Mitt eget tuggben! Hon åt inte på det, nej hon hade lagt sitt framben över det! Jag försökte smyga fram och ta i ena ändan, men hon fräste och lade öronen bakåt. Så tog hon upp frambenet som hon höll benet med och slängde ut en vass tass mot mig! Sen lade hon benet (sitt ben) över benet (mitt tuggben) igen.
Nu försöker jag fundera ut vad nästa hemska drag kan bli. Det kan väl inte vara så illa att hon vill sova hos Matte på natten??? Jag får nog ringa till Svenska Kennelklubben, det måste väl vara rätt forum. Eller HRIH, Hundars rätt i hemmet.
Ha det gott!

1 kommentar: