lördag 28 mars 2009

Jag regerar!



Nu är det fastställt! Det är jag som regerar här hemma. Matte är riktigt imponerad av mig, men hon är liiite tveksam till mina metoder. Jag ska förklara lite närmare så ni förstår vad det hela går ut på. Min uppgift här hemma är inte bara att värma Mattes mage på nätterna, utan också att uppfostra katterna. Det tog lite tid innan jag förstod, men TV-program kan vara lärorika ska jag säga. När jag har suttit i Mattes knä på fredagkvällarna och tittat på Let's dance råkade hon nämna att den där jättestore biffen Magnus varit med på TV förut. Matte hade sett att han drog lastbilar för att bli stark. Funkar det för honom borde det funka för mig tänkte jag, så jag började direkt. Fantomen är snäll mot mig (utom när jag försöker slicka honom i mungipan, dumskallen) så han fick bli mitt första offer. Jag kastar mig över honom när han ligger på golvet. Hugger tag i svansen och sen är det bara att sätta igång att dra honom över golvet. Eftersom han har en förskräcklig massa hår på sig glider han ganska lätt över golvet. Det går jättebra ända tills han börjar dra åt andra hållet, då blir jag stående där, inte med skägget i brevlådan precis, men väl med svart kattskägg i munnen. Jag övar lite på att hoppa på de andra skogisarna också, Madicken och Jo-Jo är för farliga och Mao är ju min brottarkompis så han får också vara ifred.
Sen hände något kul i går! Det kom ut en ny katt från ett rum. En stor, fet hårig sak. Jag insåg direkt att han var en skogis (jag börjar bli bra på kattraser nu) så det var bara att hoppa på. Han förstod ingenting! Han bara gav sig direkt när jag hoppade på honom, bet honom i nacken och öronen. Ja jag faktiskt tuggade honom i nacken och han bara låg platt på golvet. När jag släppte honom lommade han iväg och såg lite slokörad ut. (Nej jag hade inte skadat honom, jag lovar) Nu till det märkliga och det som visar att det är jag som regerar och kan det här med kattuppfostran. Denna katt, Rocky, har haft rumsarrest eftersom han kissar överallt. Nu har han gått omkring här, hela eftermiddagen i går och på morgonen i dag UTAN ATT KISSA! Matte tror att det är min förtjänst, han vågar helt enkelt inte provocera mot kungen d.v.s. MIG!
Alltså, jag har lyckats med det som ingen annan lyckats med. Därför har matte lovat att jag ska få följa med på uppfödarkursen i Elfsborskatten i morgon. Jag tror jag ska ha en liten föreläsning för de andra. Det kanske är en affärsidé? Jag kan åka runt till Mattes kompisar och uppfostra katter mot ett eller annat grisöra! Jag tror jag ska dra mig tillbaka till myskojan och fila på en affärsplan!
Ha det gott vänner, och glöm inte vem som REGERAR!

2 kommentarer:

  1. Du är så klipsk! Jag ska genast se om det fungerar även i min borg :) Jag har fortfarande lite problem med den lilla nippertippan i detta hem. Hon flyger iväg så fort jag hoppar upp i sängen men inte av respekt utan för att hon av någon anledning tror sig vara förmer än mig? Det ska jag snart ta ur henne. Tack för att du delar med dig av din kunskap ;)

    / Salle

    SvaraRadera
  2. Nä du Sixten, du bara tror att du regerar, katter är mycket smartare än de verkar, i själva verket håller de på att smida planer nu för att hämnas på dig, så vänta du bara!

    SvaraRadera