torsdag 12 mars 2009

Jag har fått mail!


Vet ni vad som hände i morse? När Matte satt vid datorn ropade hon plötsligt på mig, jag hade fått ett eget mail, privat till mig! Det var från en katt! Först blev jag väldigt besviken, vem vill ha mail från en katt , ärligt talat? När jag läst hela mailet insåg jag två saker:

1, Det finns elaka Mattar, som tvingar sin katt att bada mot hans vilja.

2, Det finns trevliga katter. (Lova att ni inte berättar att ni hörde mig säga det)

Tror ni mig inte kan ni läsa hans mail själva!


"Hej Sixten, Du känner inte mig men matte Birgitta brukar skratta så gott när hon läser din blogg...vad nu blogg är för något...är det något som smakar gott? I så fall ska väl jag oxå ha en sådan. Ja ja, matte tjatar om alla djurs lika värde men det är lika bra att du lär dig medan du har lättare för att lära och komma ihåg.....hundar ÄR INTE lika mycket värda som vi katter och särskilt inte som vi Devon rex-katter. Om du frågar varför (det brukar unga varelser fråga heeela tiden) så är svaret: DÄRFÖR. Så, nu har vi rett upp den saken.


Anledningen till att jag skriver till dig är för att brorsan, Dexter, bara tänker på flickor heeeela tiden nu. Ibland tror han till och med att jag är en flicka. VA??? Som om en tjej skulle ha lika snygga ben o rumpa som jag. Det är ytterligare en sak för dig att lära dig o komma ihåg....pojkar är ALLTID utan undantag mer värda än flickor. Det tror jag att du kan förstå för vad jag har förstått så är väl du också en pojke eller är det med dig som det verkar vara med en del kattmänniskor att de döper en katt till ett flicknamn o sen efter ett tag så ändrar de sig o säger att det är en pojke. VA??? Det är ju bara att fråga....att de där tvåbeningarna inte lär sig att om det är något de undrar så ska de fråga oss fyrbeningar o finns det ingen katt i närheten så kan de till och med fråga en hund och troligen få ungefärligen korrekt svar.


Ja ja, tillbaka till anledningen till mitt mail till dig.....min tvåbening (du vet, Birgitta) hon har blivit helt galen....trodde inte att det kunde bli värre men det kunde det.....nu har hon blivit helt glömsk för nu badar hon mig nästan varje dag. VA??? Säger bara det....kommer hon inte ihåg att jag tvingades genomlida den förnedrande behandlingen förra månaden och inte vill göra det igen....någonsin! Hon har dessutom mage att säga att jag är solkig på hals, bröst o framben. Solkig?? Jag??? Jag är en Devon rex, snart till och med Grand Internationell Premier....jag är inte solkig. Men jag har nu lärt mig (det gick fort naturligtvis) att höra varningsljuden som kommer före det är dags för förnedringen. Hon tar bort dörrstoppen till toalettdörren, spolar fram varmt vatten o lägger fram en ful plastmatta....Då gäller det att fly för livet vill jag säga. Men ibland är hon lömsk, den där tvåbeningen. Då använder hon sin mildaste o snällaste röst o tar fram godis och i min värld, kattvärlden, som borde vara rättesnöret för alla, så får man inte luras. Det gör hon faktiskt när hon gör så. Har försökt säga till henne det flera gånger men hon är ju en tvåbening.....lite svårdresserad och jag har dessutom fått ett exemplar som har dåligt minne. Det är inte ofta men det har hänt att hon har gått till jobbet utan att ge mig o brorsan mat. VA??? Hur svårt kan det vara?


Du får ursäkta att jag verkar vara på lite dåligt humör men det är faktiskt liiiite svårt att upprätthålla sin värdighet när man är genomblöt. Du, säg inget till matte om det här mailet...kan väl vara en sak mellan dig o mig. Du verkar förresten vara rätt schysst för att inte vara en katt...och det är inget dåligt beröm för att komma från en katt. Strunta i Madicken....hon är ju en tjej du vet ;-)

Ha det gott!! Dumle, din vän i kattvärlden"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar