torsdag 5 mars 2009

Tack för alla kommentarer

Hejsan på er!
Nu vet jag ju att ni finns därute och läser min blogg då och då. Det känns kul tycker jag. Det var extra spännande att mammas moster Lady läser, och det lät som om det var någon mer hund där! Vi kanske ses någon gång på utställning eller så. Matte har nämligen börjat kolla efter utställningar må ni tro! Det planeras flera stycken i vår och sommar. Hon säger att det är kul, men jag är lite tveksam. Det låter inte så kul, men det kanske finns många hundar som man kan få nosa på.
Nu när det börjar bli plusgrader går vi korta promenader ett par gånger om dagen. Jag är väldigt duktig på det nu tycker Matte. Jag tycker att hon är ganska duktig också på att följa med mig, så det ska nog lösa sig det här. Sen har jag blivit bra på fler saker! Att åka bil är en baggis, jättekul faktiskt, och jag kan vara ensam en liten stund i bilen (i min mysiga bur) när Matte lämnar Vilgot och Matilda på skolan, eller sticker in snabbt i affären. Fast i dag vänner, då fick jag vara ensam hemma medan de åkte till skolan. En hel kvart var jag själv med katterna. Ni kanske tror att jag stod och grät vid dörren? Icke sa nicke, jag litar på min Matte och att hon inte kan vara ifrån mig så lång stund utan att längta ihjäl sig.....
I går var Matte på årsmöte i Elfsborgskatten, klubben för de där andra ni vet. Man tror ju inte att det ska kunna komma något gott ur det, men det gjorde det. Matte kom hem med en förstoring på mig och Matilda. Anna Skeppstedt var ju här och fotade, och det blev ju fina bilder allihopa, men Matte hade beställt en stor bild också. Nu hoppas jag att den får hedersplats här hemma, så kan katterna hoppa upp och sätta sig sen!
Nu ska jag se om Mao har lust att brottas lite!
Ha det gott alla vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar