tisdag 3 mars 2009

Undrar vem som läser...

Nu har jag bloggat ett tag, men jag undrar om någon annan än min matte läser det här. Man vet ju inte vad som händer när man slänger ut sina tankar och funderingar rakt ut i cyberrymden. Var landar dom, och hur landar dom.... lite sånt ligger jag här och tänker på en mulen tisdag.
Matte har varit tråkig idag. Hela dagen har hon suttit vid datorn och letat artiklar i olika databaser till något hon ska skriva. Hur kan man göra sånt i flera timmar istället för att leka med mig? Jag har gjort mina bästa konster, hoppat fram och tillbaka jättehögt, hämtat gosedjur från Matildas rum, jagat katterna så de fräst, kissat på golvet.....men inget hjälper. Tråkmatte! Nu har jag tröttnat på att försöka, så jag ligger i min gosigaste korg och deppar. Det är då jag tänker såna där tankar; vem läser, vem bryr sig.... Så snälla någon (om någon nu läser) kan ni inte bara skriva en liten, liten hälsning till mig så kanske jag blir på gladare humör.
Ha det gott, om ni finns därute

7 kommentarer:

  1. Hej Sixten!
    Jag har läst din blogg, så var inte ledsen.

    Min matte heter Johanna (alias Soja) på britten-forumet och själv är jag en dagdrömmande pojk som heter Charlie.

    SvaraRadera
  2. Hej Sixten!
    Jag ,Maxi(Helter Skelter) det stora "lodjuret" läser din blogg varje dag, jag går på tangentbordet och kikar medans matte Siv och husse Kjell läser. Vi tycker det är jätte skoj och läsa om alla dina hyss. Jag hoppas att alla katterna är snälla mot dig. Fast jag är en stor och skräckinjagande katt så är jag sååå snäll.

    SvaraRadera
  3. Hellllu Sixten!!
    Vi är ett gäng på 6 stycken, och vi brukar vara inom här varje morgon för att kika efter om det händer något hos dig. Och vi kan tala om att vi har minsann sett matte stå bakom och läsa hon också. Ha en bra dag på dig.
    Hälsningar från Tawallis-gänget

    SvaraRadera
  4. Hej Sixten!
    Jag vet inte om du kommer ihåg oss, men vi var och hälsade på dig för ett par veckor sedan, och Anna tog kort på dig och Matilda bl.a.
    Vi är inne och läser dina rader då och då med stort intresse!
    Hälsningar från gänget i Fritsla, dvs Lennart, Annika, Anna, Joel, Candy och katterna!

    SvaraRadera
  5. Hej Sixten
    Jag läser oxå din blogg

    SvaraRadera
  6. Vi läser såklart om ditt liv och leverne. Det är självklart att man vill veta vad en så söt och senare snygg kille som du hittar på.

    Från oss

    Italiernarna Lady (moster till din mamma) &
    Lena. Katterna Zilly och Xantia samt matte Michelle

    SvaraRadera
  7. Halloj Sigge!
    Självklart läser jag din blogg ... eller matte hjälper mig för jag är liten och kan inte läsa så bra ännu. Allra kuligast tycker jag det är att höra om mammas hyss. Förstår inte vad du gör för mot mig var hon jättesnäll ... Fast jag är ju en liten katt förstås. Men jag vet hur det känns ändå. Min kompis fräser åt mig ibland och det är faktiskt lite läskigt.
    Ha de bra kompis!
    Bosse-bus

    SvaraRadera