måndag 16 mars 2009

Polishundar hitåt




Jag trodde inte att det kunde bli värre, men det kunde det. Flisan är min fiende nummer ett! I dag har hon legat i min bur hela dagen. Och jag menar verkligen HELA dagen. Matte blev lite orolig ett tag, att det skulle vara något fel på henne. Fel? Det är inte något annat fel på henne än att hon är en elak, sur gammal kärring! Värsta sorten, dessutom beväpnad med klor.



Ärligt talat, kan inte någon förbarma sig över den här gräsliga katten? Att hon är lömsk som synden syns väl på närbilden? Och att jag min stackare får sitta utanför buren, det kan inte vara rättvist!



Jo, nu kom jag på en sak, en gång har hon faktiskt gått ifrån buren. Det var i samma veva som jag fick min lunch. Mitt under min delikata måltid bestående av Royal Canin Junior Mini hörde jag ett ljud. Något lät konstigt och jag var bara tvungen att kolla upp det. Jag gick ur köket, kollade att allt var OK (ljudet kom från Jo-Jo som låg och snarkade). När jag kom tillbaka till köket stod det någon vid MIN matskål. Jag behöver knappast berätta vem, eller hur? Med risk för att vara övertydlig: Skräck-Flisan!



Med anledning av detta vädjar jag till er alla som läser; känner ni någon polishund eller har kontakter med något dobermangäng kan ni väl skicka dem hit till mig?



Jag försöker hålla ut!



Ha det bra, och var glada att hon inte bor hos er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar