tisdag 10 mars 2009

Simba min kompis!

Jag har lekt med farbror Simba igen. Hans matte har en frisersalong och min matte behövde klippa sig. Skönt att man inte har några såna problem, min päls är alltid kort och snygg. Hur som helst, Simba är "salongshund" vilket innebär att han är med sin matte på jobbet, men vi tycker att "salongshund" låter stiligare. Han är verkligen stilig den killen! Vi lekte i nästan en hel timme och det var hur kul som helst. Matte lyfte ur min transportbox ur bilen när vi kom hem, men jag bara fortsatte att sova. Det tar på krafterna att leka med en storpudel må jag säga.
I söndags var vi på utflykt till Oskar och Ida i Göteborg. Det är Mattes största son och vi blev väldigt förtjusta i varandra. Synd bara att han började snörvla så konstigt när han gosat med mig..... Allergi kallas det visst. Stackars, stackars honom. Han får väl skaffa en sköldpadda som husdjur istället. Inte för att en sköldpadda på något sätt kan jämföras med mig, det absolut inte det jag menar, men ändå, som surrogat. Tur att han inte är allergisk mot Ida i alla fall. (Jag tror faktiskt att hon var liiiiite rädd för mig, he he)
Nu hoppas vi att våren kommer. Det finns lite bar gräsmatta i rastgården att gå på så man kan kissa och bajsa utan att behöva klampa i snön. Jag börjar fixa det lite bättre nu säger Matte. Hon är så nöjd med mig, och jag är ganska nöjd med henne också. Hon gosar med mig, leker med mig, tränar mig och ger mig mat. När det är dags att sova får jag krypa ner under hennes täcke och ligga på hennes arm. Detta har det dock kommit klagomål på! Husse som sover i andra ändan av sängen (ja bredvid om ni förstår) har åsikter om att jag tar hans plats! Har ni hört så fånigt? ALLA vet väl att Italienska Vinthundar har en självklar rätt att sova i sin människas säng? Om nu inte detta är allmänt känt så vet ni det nu en gång för alla. Han har en egen säng så vad klagar han på? Han kan ta någon av katterna i sängen, gärna för mig, men min Matte är MIN sängkompis. (Han kan gott ta Mördar-Madicken i sängen det vore rätt åt honom)
Nu ska jag gå och ta en tupplur i mattes knä, vi ska visst läsa psykologi igen.
Ha det gott allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar