lördag 21 mars 2009

Veterinärbesöket

I går kväll var det dags. Jag förstod på Matte att det var något konstigt på gång när hon ville att jag skulle hoppa in i transportboxen ganska sent på kvällen. Hon pratade om "veterinären Ylwa" och något som hette "spruta". Lillmatte Matilda vill bli sån där veterinär, vad det nu är, så hon följde med oss. När vi kom fram blev vi utskällda av en liten hund med reflextäcke på sig. Jag hade också varit förbaskad om min matte satt på mig ett så fult täcke... Jag fick lite barndomskänslor eftersom hans skall påminde mig om taxarna hemma i Malmbäck. När skällisen hade gått fick jag gå in i ett annat rum. Ylwa visade sig vara en hyvens kvinna som tyckte mycket om mig. Hon hade själv haft en italienare (hund alltså) för många år sedan. Bra smak, eller hur?
Jag fick ställa mig på ett bord, och Matte blev tillsagd att klia mig alldeles förskräckligt på halsen. Det gjorde hon, och plötsligt sa Ylwa: "Ja, då var den hunden vaccinerad".
Efter en stund var det dags att åka hem, och jag kände mig lite blåst på konfekten trots allt. Den är sprutan som Matte talat om fick jag ju aldrig träffa. Synd, det lät lite kul tycker jag.
På hemvägen berättade Matte för mig att hon anmält mig till tre utställningar nu! Vi ska till Grästorp/Nossebro, Tjolöholm och så vår egen klubb utanför Borås. Sen är det dags för "riktiga" utställningar. Vänersborg, Tvååker, Tånga Hed och Borås har vi skrivit upp i almanackan.
Nu ska jag lägga mig tillrätta i en solstrimma och dagdrömma en stund.
Ha det gott vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar