fredag 13 februari 2009

Det är kallt!

Vänner, jag frågar: Hur länge ska denna kyla hålla i sig?
I morse när jag vaknade skuttade (nåja) matte upp och hojtade: "Nu ska vi gå ut och kissa!" Jag tänkte att rättvisa skulle skipas och att detta utrop verkligen betydde att VI- Matte och jag, båda skulle kissa. Men nej, återigen fick jag göra ute och hon inne. Nu ska ni veta att när vi (faktiskt vi) kollade termometern visade den på -8.
Jag har ju kommit upp mig i bloggvärlden, fått tre kommentarer och en trogen som följer min blogg officiellt (tack Annika), och flera andra trogna läsare. Detta gör att jag nästan kan mäta mig med Blondinbella, och hon har ju gått ut på sin blogg och bett om sponsoring för vinterkläder. Tänk om jag skulle göra samma sak? Fast å andra sidan blev ju hon anmäld till KO.... Det kanske betyder kattombudsmannen och det låter väldigt otrevligt. Det kanske är någon som försvarar katternas rätt att riva mig, och det vill jag inte. Jag tycker jag är i min fulla rätt att jaga dem, bita tag i svansen och sen se ut som en jultomte! Matte fyar mig när jag gör det, men viker jag ner öronen tillräckligt mycket hör jag faktiskt inte det. Jag kanske får ringa till tant Birgitta som syr både det ena och det andra och höra om hon kan fixa till en snygg och sportig vinterjacka till mig. Fast hon kanske är i maskopi med kattombudsmannen.....
Nej, det gäller nog att fortsätta med den stragegi som fungerat bäst än så länge: Kissa direkt så får du gå in direkt.
Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Stackars Sixten -du och jag får vända oss till FRIS (frusnas rätt i samhället)! De kanske kan övertala matte att fixa en bebisoverall till dig -och gärna fyra små tasstossor också :-)

    Nospuss till dig lille älskling,
    Annika

    SvaraRadera
  2. Härlig blogg, den kommer jag att följa :-) Sixten, snart är det vår och du får lov att skvätta både här och där...

    SvaraRadera
  3. Ja ruuu, Sixten. Du är duktig på att blogga. Vi på kn TEAM M följer ditt bloggande. Kanske en dag blir du lika kändis som just...Blondinbella och alla andra kändisar inom bloggandet. (Kanske lika rik också).
    Ja, nu har vi varit i norr örk...mot -28 grader, men var bara matte och taxarna Tikko, Zickan som följde med+kom en ny liten familjemedlem "Gnista".
    Så nu har har jag, din syster Team M Golden Eye "Chanel" fått in en liten tjock tax vän. Matte säger jag blir bättre på att säga till när jag vill gå ut i kylan. Men visst är det orättvist de två benta får kissa inomhus???
    MVH Chanel(en) o Matte

    SvaraRadera