fredag 27 februari 2009

Här kommer bilder på mig!






Plötsligt en dag var det sol! Matte undrade var jag var någonstans, men det är ju inte för inte jag är italienare, jag älskar ju SOL och VÄRME! Precis under köksbordet kom det in en strimma solksken som värmde så gott. Dit tog jag det som var kvar av mitt lördagsgodis. (Matte överaskade mig med ett gigantiskt grisöra.) Dessutom har jag provat min nya gröna tröja som matte stickat. Hon är ganska snäll mot mig min matte. Sen har hon anmält oss till kurs! Vi ska på utställningskurs i slutet på mars, då jag ska få lära mig att gå snyggt i snöre. Vem behöver snöre? Jag vet ju att min matte är det bästa som finns så jag går ju gärna jämte henne. På tal om det, i går skrämde hon mig! Vi var ute i trädgården och kikade. När jag som bäst luktade på en grästuva i godan ro passade hon på att smita! Jag blev jätterädd och sprang genast efter. Hon var visserligen bara runt knuten på huset, men det var tillräckligt för att jag skulle tycka det var läskigt. Sen försökte hon smita flera gånger igen, men se det gick inte! Nu har jag fattat att det är bäst att hålla reda på den där matten!

Ha det gott allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar