torsdag 5 februari 2009

Tråkiga matte

Min matte har blivit tråkig. Hon har blivit sjuk och orkar inte göra annat än att ligga i soffan och sen springer hon till toan jämt och ständigt. (Nej inte ute, inomhus.) Det här har gjort jag haft tråkigt. Jag har försökt att förströ mig på bästa sätt. Till det hör att försöka sätta igång katterna. Nu är jag lite tuffare och hoppar fram och bjäbbar lite mot dom. Det blir dom rädda för, ha ha!



I går kväll låg lillmatte på golvet och då tänkte jag testa om jag kunde få henne att leka med mig. Visserligen hade vi lekt jättemycket, men det gäller ju att passa på! Jag började bita och dra i hennes pyamas, men se det passade sig inte. Matte kom som en kanon ur soffan och nöp i min nos och sa FYYYYYY. Eftersom jag är smart förstod jag att det inte var läge att fortsätta. Jag gick till min korg och tuggade på mitt ben en stund och sen lekte jag och lillmatte lite innan hon skulle lägga sig.



En sak är bra med att matte är sjuk! Hon klarar inte att gå ut med mig och göra "kiss-och-bajs-försök". Det passar mig utmärkt, och hon säger att jag är tidningsren, vad hon nu menar med det. Självklart kissar man på en tidning, det gör väl alla?



Människorna säger att jag är världens duktigaste hund som redan kan komma när de ropar på mig. Såklart jag kommer! Då vet jag ju att jag får gos, och det är det bästa jag vet. Vilgot, lillhusse, tycker att jag luktar illa och det är ju inte så kul. Sen tycker han att jag är lite vild också. Vi blir nog kompisar längre fram tror jag.



Nej nu hinner jag inte skriva mer, jag skall gå och se ifall jag kan sätta någon katt på plats! Jag tror jag försöker med Fantomen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar