lördag 7 februari 2009

Lördag kväll och allt är bra


Ja, nu är allt bra. Jag kan berätta om något fasansfullt som hände tidigare i dag. Jag hade ägnat mig åt min nya favoritsysselsättning, "jaga katten genom hela huset". Nu har jag lärt mig att man ska kolla VILKEN katt man gör det med. Jag brukar ju helst jaga den där tjocka katten som heter Jo-Jo, en riktig tjocksmock till katt. (Det är han som är på bilden här) Långsam är han och riktigt feg. Han brukar låta lite kul om man kommer nära, och då gör jag utfall och skäller lite. Ni ska se vilken fart han får på fläsket då! Nu till det luriga. Det finns en till som ser likadan ut. Först trodde jag alltså att det var en och samma katt (jag menar det bor 8 st såna här) men det var det inte. Den katten jag jagade i eftermiddags såg alltså ut som Feg-Jo-Jo, men var en riktig tuffing. Hon heter Madicken. Jag ska fortsättningsvis kalla henne Mördar-Madicken. Utan minsta förvarning slängde hon ut en tass med de där osynliga vapnen katterna har, och rev mig över örat. Jag skrek och skrek (jag kan verligen få folk att tycka synd om mig), så alla kom springande för att se vad som hänt. Jag lovar att jag går långa omvägar för att slippa möta henne nu!

Annars har det varit lugnt här. I morse insåg jag att min husse har ett hjärta av guld. När matte har varit lite krasslig har han haft första jouren när det gäller mina kiss- och bajssvängar ut i rasthagen. Det har lyckats fler gånger än det misslyckats och jag börjar fatta vad som gäller. Kissar jag får jag gå in i värmen igen! Då är valet inte svårt. Kläm ut några droppar så blir de nöjda! Nå väl, i morse när jag och husse skulle gå ut i rastgården trampade han i en korv som jag lagt precis innanför dörren till rastgården. Han gjorde små snygga bajsfotspår på golvet, men tror ni han blev arg? Nej då, inte min husse. Han sa bara "Å, se vad duktig han har varit, han förstod att han skulle gå och bajsa men dörren var stängd". Vad säger ni om det? Såna hussar växer inte på träd, men å andra sidan, det gör inte så fantastiska hundar som jag heller.

Nu ska jag mysa och kolla på melodifestivalen på min favoritplats, i mattes knä!

Ha det gott allihopa!

1 kommentar:

  1. Välkommen till kattvärden får jag väll säga och en liten italienare är du :-x.Du kommer bli snabb som vinden om du inte redan är det så katterna kommer inte ha en suck.Hi Hi Gunilla
    (Fram för mer hundar i kattvärlden hälsar Milton von Pudel)

    SvaraRadera