onsdag 11 februari 2009

Träning och besök


Hejsan igen!
Jag har haft fullt upp några dagar nu må ni tro! För det första har jag spetsat till min kattjakt lite så nu håller katterna sig undan från mig! I mattes säng är jag ensam herre (nåja, husse också då) för katterna vågar sig inte dit. Enda problemet nu är att jag är rädd att jag drivit den här kattjakten lite för långt eftersom matte börjar tycka synd om dem. Jag vill förtydliga att det INTE är synd om dem. Däremot är det lite synd om mig när jag får katthår i munnen när jag biter dem. Har ni prövat att tugga katthår? Det är väldigt äckligt och svårt att bli av med!
Sen har vi ju haft besök här också. Barn, tanter och en och annan gubbe också, har varit här för att beskåda underverket, d.v.s. mig. Jag visar mig från min bästa sida och bajsar inte på golvet så länge vi har besökare. "Det stora" tar ju längre tid än "det lilla" så det gör man bäst inomhus!
I går var det extra kul besök för då kom det en tjej med en jättekamera! Hon fotade mig ur alla möjliga vinklar. Katterna fick vara med på några kort också, helt onödigt om ni frågar mig.
Sen har matte börjat med träning också. Eller rättare sagt, jag tränar henne. Jag har tränat henne att ge mig godis och beröm när jag sätter mig ner på rumpan. Hon är lättlärd min matte och väldigt snabbt framme med godisbiten. Snart kan vi nog börja med svårare övningar tror jag. När vi är ute tycker hon att jag är jätteduktig som följer efter henne när hon springer iväg. Hon är inte så snabb min matte så det är inte så svårt att komma ikapp om man säger så. Nåväl, hon springer (lunkar) iväg på gräsmattan och jag kommer efter. Självklart att jag kommer efter. Jag får ju godis, och inte att förglömma har hon varma kängor på sig som man kan sätta sig på. Om man tänker på alternativet, inget godis, inga kängor, så är det ganska givet vad man väljer.

Ha det gott gott folk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar