måndag 16 februari 2009

Det finns alltså de som har det värre!


Hejsan på er!

I går var det lugnt här hemma! Mördar-Madicken var på utställning i Göteborg. Det var väldigt skönt. Vad som var värre var att hon tog med sig min matte. Jag menar MIN matte ska vara hos MIG!!! Hur som helst jag fördrev tiden ganska bra här hemma, och fick dessutom min snälle husse att skotta bort snö i rastgården. Han är lätt att dressera! Sen har jag fått höra att en viss katt har skickat brev om att jag inte ska vara elak mot Madicken! Jag menar, hallåååå, det måste väl vara min rättighet som hund i huset att uppfostra trubbmonstret?

Min kära svarta syster Chanel har meddelat att hon varit med "gamlamatte" Margareta i Norrland. Tänk sån tur att man slapp födas i Vilhelmina där Margareta bodde förut. Chanel berättade att de haft -28 grader. Hoppas de hade gott om tidningar där att kissa på, för vem som helst förstår väl att man inte kan gå ut i sån kyla. Min syster är ju dessutom mindre än mig. Jag har ju kommit upp i den höga vikten av 2250 g! Det är inte illa eller hur?

Det har inte kommit in några erbjudanden till mig om vinterkläder heller. Dessutom sa matte att hon träffat tant Birgitta i går på utställningen, och att hon var lite förnärmad över att bli kallad tant.... Men vad ska man säga då? Jag är knappt 3 månader och hon är......massor med år (över 30 i alla fall) så visst är hon väl en tant! Eller, nja, jag får väl kalla henne något annat så hon blir nöjd. Om hon kommer med en liten fleecejacka kanske jag kallar henne något väldigt snällt.

Sen har jag fått se bilderna som Anna tog när hon var här och fotade. En bild där jag pussar min lillmatte Matilda var jättefin, så den säger matte att vi ska förstora och sätta på väggen. En annan däremot..... där sätter Nina mig på plats.....den gillar jag INTE!

Anna Skeppstedt heter alltså fotografen, bosatt i Fritsla utanför Borås. Håll det namnet i minnet för den tjejen kommer att bli något stort! Hon har visat bilder på utställning redan, bara 17 år gammal.


Ha det gott i kylan, och tänk på att det kunde varit värre -28

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar